2. Yrityksen perustaminen Viroon

.

Vaatimukset yhtiön perustamiseksi Viroon

Rajavastuuyhtiö (OSAÜHING tai OÜ)

Asianmukaisesti perustettu rajavastuuyhtiö on omistajista erillinen, itsenäinen oikeushenkilö, joka vastaa itse omista velvoitteistaan. Rajavastuuyhtiö vähimmäisosakepääoma on 2500 euroa joka tulee maksaa kokonaisuudessaan yhtiölle avattavalle starttitilille ennen yhtiön rekisteröintiä tai viimeistään vuoden sisään yhtiön rekisteröinnistä omistajien toimesta omistussuhteiden mukaisesti. Mikäli osakepääomaa ei ole maksettu kokonaan ovat yhtiön omistajat vastuussa yhtiöstä henkilökohtaisesti koko omaisuudellaan. Virolainen rajavastuuyhtiö voidaan perustaa joko notaarin toimistolla tai etänä valtakirjojen avulla. Myös pankkitilin avaaminen on tiettyihin pankkeihin mahdollista valtakirjoin. Yhtiön rekisteröintiin kuluu noin 3-5 arkipäivää rekisteröintitavasta riippuen.

  • Vähintään 1 omistaja joka voi olla minkä tahansa maan kansalainen tai mihin tahansa maahan rekisteröity yhtiö
  • Vähintään 1 johtaja (juhatuseliige) jonka tulee olla luonnollinen henkilö
  • Mikäli yhtiön ainut johtaja asuu pysyvästi Viron ulkopuolella tulee yhtiölle olla nimettynä prokuristi joka ottaa vastaan yhtiölle saapuvia kirjattuja kirjeitä ja viranomaisten tiedoksiantoja. Prokuristilla tulee olla voimassa oleva valtakirja yhtiön edustamiseen.
  • Yhtiöllä tulee olla rekisteröintiosoite Virossa (vaaditaan kiinteistön omistajan lupa käyttää osoitetta yhtiön rekisteröintiosoitteena)
  • Vähimmäisosakepäämäärä 2500€ tulee olla maksettu kokonaan ensimmäisen vuoden aikana. Virolainen pankkitili vaadittu ennen yhtiön perustamista
  • Vähintään yhden yrityksen johtajista pitää yleensä vierailla pankissa 3kk sisällä yrityksen perustamisesta
  • Kaikilla omistajilla ja hallituksen jäsenillä tulee olla voimassa oleva passi tai EU:n henkilöllisyystodistus. (Yritysten tulee toimittaa perustamisasiakirjat, johtajien sertifioiudut passikopiot, listan osakkeenomistajista, todistus asuinpaikasta ja yhtiöjärjestys englanniksi, tai mikäli viranomaiset sitä vaativat, käännettynä eestin kielelle virallisen käännöstoimiston toimesta.
  • Pankkitilin avaamiseksi asiakkaan tulee rekisteröityä pankkiin
  • Omistajat, johtajat tai hallituksen jäsenet eivät voi saada kieltoa liiketoimintojen harjoittamiseen tai voi joutua henkilökohtaisesti konkurssiin
  • Mikäli yrityksen omistaja on naimisissa, on suositeltavaa tarkistaa onko avioliitto pätevä myös Virossa. Myytäessä liiketoimintaa puolison suostuminen vaaditaan.

Julkinen osakeyhtiö (A.S) – lisävaatimukset

  • Min. osakepääoma 50.000€
  • Arvo-osuustili vaadittu virolaisessa pankissa
  • Hallintoneuvosto (väh. 3 jäsentä)
  • Auditoija vaadittu ennen yhtiön perustamista

Työtehtävät yrityksen perustamisessa Viroon

  • Vapaana olevien yrityksen nimien tarkistaminen (Viron kaupparekisteri) tai tiedot valmiiksi perustetuista yhtiöistä
  • Yhtiön perustamisasiakirjojen valmistelu ja tapaamisajan sopiminen notaarille Tallinnassa
  • Yhtiön perustaminen ns. etänä ja siihen liittyvät palvelut EU-kansalaisille. Valtakirjojen valmistelu ja lähettäminen yrityksen perustajille tarvittaessa.
  • Standardinmukaisen yhtiöjärjestyksen ja muiden tarvittavien omistajien välisten sopimusten valmistelu
  • Yhtiön perustaminen notaarilla
  • Pankkitilin avaaminen yhtiölle (onnistuu myös etänä). Pankkitili aktivoidaan kun yhtiö on rekisteröity Viron kaupparekisteriin.
  • Yhtiön perustamisasiakirjojen ja todistuksen maksetusta osakepääomasta toimittaminen Viron patentti- ja rekisterihallitukselle
  • Viron viranomaisten kanssa toimiminen tarvittaessa
  • Yhtiön perustamisasiakirjojen toimitus asiakkaalle kuriiripalvelun välityksellä (mikäli yhtiö perustettu etänä)

Arvioidut paikalliset kulut OÜ tai AS -yhtiötä perustettaessa:


Kertaluontoiset vähimmäismaksut Virossa:

Yrityksen perustaminen sisältäen valtion ja notaarin maksut 350€
Rekisteröintiprosessin maksu 300€

Vuosittaiset min. hallintomaksut OÜ tai AS -yhtiöille 360€/ vuosi

  • Rekisteröity toimisto


Arvioidut kokonaismaksut virolaisen yhtiön perustamisessa ja pankkitilin avaamisessa (etänä):

Palvelu vaadittu (*) Hinta alkaen: Selitys:
*Kaupparekisterin käsittelymaksu ja yhtiön perustamispalvelu (sis. sertifioidut yhtiön asiakirjat): 650€ Kertamaksu
*Yrityksen perustamisessa avustaminen (työskentely asiakkaan ja viranomaisten välillä) 1.250€ Sis. 5h työtä, lisätunnit 250€/h tarvittaessa.
Pankkitilin avaamisessa avustaminen 750€ Sis. 3h työtä, lisätunnit 250€/h tarvittaessa. Pankkimaksut ei sisälly hintaan.
*Min.vuosittaiset kulut ensimmäisenä vuonna (taloushallintopalvelut ei sisälly): 360€ Rekisteröity toimisto
Min. vuosittaiset kulut toisena vuonna (taloushallintopalvelut ei sisälly): 360€
Laki-, liiketoiminta- ja veroneuvonnan tapaaminen ennen yhtiön perustamista (suositeltavaa): 250€/h Tuntikorvaus (ei sis. matkustuskuluja)
Arvioitu yhtiön perustamisen hinta alkaen: alkaen 2.260€ 50% ennakkomaksu vaadittu

order-now

Tarjolla olevat palvelut ennen ja jälkeen yrityksen perustamisen


Novasigma provides international accounting services, company formation services, legal, business and tax advisory services | Terms of Use & Terms of Business | © 2016 NOVASIGMA Global - Accounting & Law Cooperative ("NOVASIGMA LIMITED"). Member firms of the NOVASIGMA Global - Accounting & Law network of independent firms are affiliated with NOVASIGMA Global - Accounting & Law. NOVASIGMA Global - Accounting & Law provides no client services. No member firm has any authority to obligate or bind NOVASIGMA Global - Accounting & Law or any other member firm vis-à-vis third parties, nor does NOVASIGMA Global - Accounting & Law have any such authority to obligate or bind any member firm. Independent registered advisers, lawyers and accountants are not owned by, affiliated with or supervised by Novasigma or its affiliates. Novasigma provides custody, trading and operational support services for advisers, lawyers and accountants. Not all products and services available through Novasigma and its affiliates are available through advisers, lawyers or accountants. Registration does not imply a certain level of skill or training. Depending on jurisdiction there might be eligibility requirements to work with a dedicated Financial Consultant, Lawyer or Accountant. Wealth management, accounting, audit and legal services refers to products and services available through the operating subsidiaries of the Novasigma Corporation of which there are important differences including, nut not limited to, the type of advice and assistance provided, fees charged, and the rights and obligations of the parties. It is important to understand the differences when determining which product and/or services to select. Novasigma provides a full range of business, financial, banking and tax advisory, accounting and legal services through its operating subsidiaries.

All rights reserved. NOVASIGMA is a trademark of SilverFox & Co. Inc. Online services by NOVASIGMA LIMITED - Suites 41/42, Victoria House 26 Main Street, Gibraltar GX11 1AA.

bitpay
Bitpay
Latvijas Pasta Bank
NTL Immigration
CM Asesores
Blue Orange Bank